Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Laurie Design
Laurie Design
Perikumvej 13
9800
TLF: +45 30 72 13 57
CVR: 44569752
Betaling
Laurie Design modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremstår af din ordre.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb, der håndteres for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden for produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er inkluderende moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Danmark - Kroner (DKK)
Laurie Design benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder, at data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Laurie Designs egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.
Laurie Design afsender varer med følgende: GLS - Erhverv, GLS - Privat, GLS - Pakkeshop
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling".
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fortrydelsesret
Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan kunst, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes retur.
Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end der er nødvendigt for at bestemme varens art, egenskab og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Laurie Design at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Laurie Design i rimelig tid efter varens modtagelse. Hendes anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller almindelig betjening af produktet.
Laurie Design dækker returomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved at vende tilbage til en virksomhed:
Laurie Design
Perikumvej 13
TLF: +45 30 72 13 57
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videregiver ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Laurie Design, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registrerer hos Laurie Design og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du informerer om præcise, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Laurie Design har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Laurie Design er: Laura Badstue Sloth Christiansen
Vi opbevarer og sendere ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Laurie Design har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til support@lauriedesign.dk.
Cookies
På https://lauriedesign.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://lauriedesign.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, på optimere Laurie Designs hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger, når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelse, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og så skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgiver hende:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@lauriedesign.dk
Laurie Design
Perikumvej 13
9800
TLF: +45 30 72 13 57
CVR: 44569752
Betaling
Laurie Design modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremstår af din ordre.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb, der håndteres for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden for produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er inkluderende moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Danmark - Kroner (DKK)
Laurie Design benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder, at data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Laurie Designs egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.
Laurie Design afsender varer med følgende: GLS - Erhverv, GLS - Privat, GLS - Pakkeshop
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling".
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fortrydelsesret
Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan kunst, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes retur.
Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end der er nødvendigt for at bestemme varens art, egenskab og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Laurie Design at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Laurie Design i rimelig tid efter varens modtagelse. Hendes anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller almindelig betjening af produktet.
Laurie Design dækker returomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved at vende tilbage til en virksomhed:
Laurie Design
Perikumvej 13
TLF: +45 30 72 13 57
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videregiver ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Laurie Design, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registrerer hos Laurie Design og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du informerer om præcise, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Laurie Design har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Laurie Design er: Laura Badstue Sloth Christiansen
Vi opbevarer og sendere ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Laurie Design har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til support@lauriedesign.dk.
Cookies
På https://lauriedesign.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://lauriedesign.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, på optimere Laurie Designs hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger, når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelse, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og så skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgiver hende:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@lauriedesign.dk